“Ιερεμίου το Ανάγνωσμα”- Σοφία Κιόρογλου

img_3459

“Ιερεμίου το Ανάγνωσμα” Σοφία Κιόρογλου

Πενθεί η Ραχήλ
θρηνεί και οδύρεται
τα τέκνα της ποιος
θα τα φέρει πίσω;

Ένας νέος Μωυσής
οδηγεί προς νέα έξοδο
μακριά από την παράνοια
των «Φαραώ» και την «Ηρωδιανή αποστασία»

Στενάζει η Βηθλέεμ,
Ιερεμίου το ανάγνωσμα
αποκαλυπτική φωνή
κάθοδος του Υιού του Θεού στον Άδη

Αγία Βηθλεέμ, Σπήλαιο των νηπίων

29 Δεκεμβρίου και σήμερα η εκκλησία μας εορτάζει την σφαγή των 14.000 νηπίων που σφαγιάσθηκαν από τον Ηρώδη.Αμέσως μετά την σφαγή των νηπίων, οι άνθρωποι έθαψαν τα βρέφη .Το σπήλαιο που είναι χώρος ταφής όλων αυτών των νηπίων αποτελεί χώρο προσευχής και ασκήσεως. Πρόκειται για το συγκλονιστικότερο προσκύνημα στην Αγία Γη μιας και ο ταπεινός προσκυνητής κυριεύεται από την άρρητη ευωδία των οστών που αναδίνεται όχι μόνο των βρεφών αλλά και ενηλίκων αφού το 614 μετά Χριστόν ετάφησαν τα σώματα αγίων πατέρων που σφαγιάσθηκαν από τους Πέρσες

img_3456

img_3458
Σπηλιά όπου ετάφησαν τα τίμια λείψανα των νηπίων

 

Ο αριθμός 14.000

Όσον αφορά τον αριθμό 14.000 που η ιερή παράδοση διασώζει για τα σφαγιασθέντα νήπια, αυτός προέρχεται από την επίδραση τής Ιουδαϊκής αποκαλυπτικής αριθμολογίας. Πρόκειται στην ουσία για πολλαπλάσιο τού ιερού αριθμού 7 τών Εβραίων, ο οποίος συμβολίζει την ολότητα και την καθολικότητα. Ομοίως στην Αποκάλυψη του Ιωάννη συναντάται σημειολογική αναφορά στον έτερο ιερό αριθμό 12 και στα πολλαπλάσιά του, με την επισήμανση ότι κατά τους έσχατους χρόνους ο Ιησούς Χριστός θα συνοδεύεται και πάλι από τους μάρτυρές του, που στην ολότητα και τελειότητά τους ανέρχονται συμβολικά σε 144.000 (Αποκάλυψις 14/ιδ΄ 1 και 7/ζ΄4). Και σε αυτήν ασφαλώς την περίπτωση, δεν πρόκειται για πραγματικό αριθμό, αλλά για θεολογικό συμβολισμό της καθολικότητας τής Εκκλησίας, η οποία συγκροτείται και εκπροσωπείται στην ιστορία από τους Μάρτυρες. Οι ανά τους αιώνες θυσιαζόμενοι και μαρτυρούντες Άγιοι, εκφράζουν την ιστορική και εσχατολογική ενότητα τής Εκκλησίας. Το μύνημα ειπναι ότι όσοι προσεταιρίζονται την εξουσία και τη δύναμη, συντάσσονται με τους εκάστοτε «Φαραώ» και «Ηρώδεις» της ιστορίας.

Η αναφορά του Ευαγγελιστή Ματθαίου στην σφαγή των νηπίων

Η αναφορά τού ευαγγελιστή Ματθαίου στο γεγονός της σφαγής και εκφράζει κατά τον πλέον εναργή τρόπο, ότι ο Ιησούς και οι πιστοί του δεν πραγματοποιούν την ιστορική τους πορεία μέσα σε έναν κόσμο ρομαντικό και ειδυλλιακό, αλλά κυριαρχούμενο από το ρεαλισμό τής βίας, τηε ανελευθερίας, των καταπιέσεων και των διωγμών. Οι ισχυροί «Φαραώ» και «Ηρώδεις» που διαφεντεύουν συνήθως τις τύχες τών λαών, εκπροσωπούν τις αντίθετες και δαιμονικές δυνάμεις, διαιωνίζοντας και επαυξάνοντας το κακό και την αδικία σε βάρος των αδυνάτων. Το Θείο Βρέφος, που από την πρώτη στιγμή δοκίμασε την απειλή και τη βία, την αμφισβήτηση και την απόρριψη, καθόρισε το πρότυπο τής μαρτυρικής ζωής εκείνων που θα ακολουθήσουν πιστά τα ίχνη Του, μέχρις εσχάτων του ιστορικού χρόνου.

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s